FILIPEK - DREWNIANE SZACHY KADET - SZ-13

49,90 z艂 brutto

Ten produkt nie wyst臋puje ju偶 w magazynie Powiadom mnie o dost臋pno艣ci

Kupuj膮c teraz ten produkt otrzymasz 4 punkt贸w lojalno艣ciowych. Rozwi艅


Opis produktu

艢redni czas gry: 30 minut.
Rekwizyty: szachownica, 16 bia艂ych bierek, 16 czarnych bierek.
Cel gry: schwytanie(zamatowanie) kr贸la przeciwnika, czyli doprowadzenia do takiej pozycji, w kt贸rej przeciwnik nie b臋dzie m贸g艂 obroni膰 swego kr贸la.
Figury we wk艂adce.


Przygotowanie gry
Plansze nale偶e po艂o偶y膰 tak, by gracz mia艂 po lewej stronie czarne naro偶ne pole. Graj膮cy bia艂ymi ustawia w pierwszym rz臋dzie p贸l swoje figury. S膮 to kolejno(od lewej): wie偶a, skoczek, goniec, hetman, kr贸l, goniec, skoczek, wie偶a. W drugim rz臋dzie gracz ustawia pionki. Graj膮cy czarnymi ustawia figury i pionko po swojej stronie - czarny kr贸l stoi naprzeciwko bia艂ego kr贸la. Gr臋 rozpoczyna graj膮cy bia艂ymi. Gracze wykonuj膮 ruchy na zmian臋.

Ruchy bierek
KR脫L porusza sie o jedno pole, poziomo, pionowo lub na ukos( z wyj膮tkiem opisanego dalej specjalnego ruchu zwanego roszad膮).
HETMAN porusza si臋 o dowoln膮 liczb臋 p贸l pozimo, pionowo lub na ukos.
GONIEC porusza si臋 o dowoln膮 liczb臋 p贸l po linii prostej lub ukos. Goniec porusza si臋 zawsze po polach tego samego koloru.
WIE呕A porusza si臋 dowln膮 liczb臋 po linii prostejpozimo lub pionowo.
SKOCZEK porusza si臋 o jedno pole do przodu, do ty艂u lub w bok a nast臋pnie o jedno pole na ukos. Z bia艂ego pola zawsze skacze na czarne, a z czarnego na bia艂e. Skoczek jest jedyn膮 bierk膮, kt贸ra mo偶e przeskakiwa膰 nad bierkami w艂膮snymi lub przeciwnika.
PIONEK porusza si臋do przodu o jedno pole. W pierwszym swoim ruchu pionek mo偶臋 zosta膰 przesuni臋ty o jedno lub dwa pola do przodu.

Bicie
Bicie polega na przesuni臋ciu w艂asnej figury lub pionka na pole zaj臋te przez bierk臋 przeciwnika, kt贸ra jednocze艣nie zdejmuje sie偶 planszy. ka偶da figura bije w taki sam spos贸b w jaki sie porusza. Natomiast pionek bije przesujwaj膮c si臋 o jedno pole na ukos do przodu. Bicie nie jest obowi膮zkowe. Pionek wykonuj膮cy pocz膮tkowy ruch o dwa pola do przodu mo偶e zosta膰 zbity"w przelocie" przez pionka przeciwnika tak, jak gdyby poruszy艂 si臋 o jedno pole. Takie bicie mo偶e zosta膰 wykonane tylko bezpo艣rednio po ruchu piomla o dwa pola.

Promocja
Pionek, kt贸ry dotrze do ko艅cowej linii planszy, mo偶e zosta膰 zmieniony na dowoln膮 figur臋 z wyj膮tkiem kr贸la. Nie ma znaczenia to, czy taka fogura jest na planszy - mo偶na dorobi膰 np, drugiego hetmana. Dorobion膮 figur臋 stawia si臋 na polu, na kt贸rym stoi dochodz膮cy pionek.

Roszada
Jest to 艂aczny ruch kr贸la i wiezy, Kr贸l przesuwa sie o dwa pola w kirunku jedenj ze swoich wie偶, a wie偶a przeskakuje przez kr贸la i staje na polu s膮siednim. Roszada mo偶e by膰 wykonana przez gracza tylko raz w ca艂ej poartii, gdy spe艂nione s a nast臋puj膮ce warunki:
1) Mi臋dzy kr贸lem i wie偶膮 nie ma 偶adnej figury
2) Ani kr贸l ani wie偶a nie wykona艂y 偶adnego ruchu
3) Kr贸l nie jest atakowany, a pola przez kt贸re przechodzi i na kt贸rym ko艅czy ruch nie s膮 pod biciem.

Szach i mat
Je偶eli po wykonaniu przez gracza ruchu, kjedna z jego bierek atakuje kr贸la przeciwnika(tzn. mo偶e go zabi膰 w nast臋pnym ruchu), nale偶y o tym uprzedzi膰, m贸wi膮c "Szach!". Informuje to przeciwnika o zagro偶eniu kr贸la.
Gracz szachowany ma trzy mo偶liwo艣ci obrony:
1) Uciec kr贸lem z zaatakowanego na bezpieczne pole.
2) Zasloni膰 kr贸la przez inn膮 bierk臋, postawion膮 mi臋dzy kr贸lem a atakuj膮c膮 go figur膮.
3) Zbi膰 szachuj膮c膮 bierk臋(mo偶e to zrobi膰 zar贸wno kr贸l jak i inna bierka).
Je偶eli nie ma mo偶liwo艣ci obrony kr贸la, nast臋puje mat i gra ko艅czy si臋. Gracz maj膮cy przgeran膮 pozycj臋 mo偶e podda膰 piarti臋 nie czekaj膮c na mata.

Remis
Partia szach贸w mo偶e zako艅czy膰 sie remisem w nast臋puj膮cych przypadkach:
1) Kiedy gracz, kt贸rego kr贸l nie jest szachowany nie mo偶e wykona膰 偶adnego prawid艂owego ruchu(tzn. ka偶dy mo偶liwy ruch wprowadza kr贸la pod bicie). M贸wi si臋 wtedy, 偶e nast膮pi艂 pat.
2) Gdy 偶aden z graczy nie ma wystarczaj膮cej si艂y do zamataowania przeciwnika(np. jeden z graczy ma tylko kr贸la, a drugi kr贸la i go艅ca).
3) Kiedy ta sama pozycja na planszy powt贸rzy si臋 trzykrotnie, a ruch przypada na tego samego gracza.
4) Kiedy gracz silniejszt przez 50 kolejnych ruch贸w nie wykona艂 bicia ani nie przesun膮艂 pionka.
5) Kiedy obaj gracze zgodz膮 si臋 na remis.Gra strategiczna dla 2 os贸b od 6 lat.

Parametry

Wiekod 6 lat

Dodatkowe informacje

  • Waga: 1,0 kg
0,00%
0,00%
0,00%
0,00%
0,00%
Dodaj swoj膮 opini臋

Sklep z oryginalnymi zabawkami dla dzieci w Opolu 鈥 Kr贸lestwo Dzieci

Zabawki znane by艂y najstarszym cywilizacjom. Mo偶na powiedzie膰, 偶e od zawsze kszta艂towa艂y nas i przygotowywa艂y do 偶ycia w spo艂ecze艅stwie. Tak膮 rol臋 pe艂ni膮 do dzi艣. Jeste艣my dumni mog膮c dostarcza膰 Pa艅stwu oryginalne zabawki renomowanych marek.

Zobacz wszystko
Je艣li tak jak my dbasz o to, by dostarcza膰 swoim dzieciom najlepsze jako艣ciowo produkty, trafi艂e艣 w dobre miejsce. Je艣li masz ch艂opca powy偶ej trzeciego roku 偶ycia, zobacz zabawki dla ch艂opc贸w, zabawki interaktywne albo wyrzutnie NERF. Je艣li dziewczynk臋, przejrzyj zabawki dla dziewczynek, kategori臋 moda i uroda albo zabawa w dom. W ofercie posiadamy  gry dla dzieci, a w艣r贸d nich gry strategiczne, gry logiczne i gry plenerowe. To 艣wietny pomys艂 na rozrywk臋 dla ca艂ej rodziny! Je艣li Twoje dziecko jest bardzo ma艂e, z pewno艣ci膮 docenisz te偶 zabawki dla najm艂odszych. W naszym asortymencie nie mog艂o zabrakn膮膰 tego, co dzieci lubi膮 najbardziej 鈥 klock贸w. Posiadamy klocki najbardziej znanych i sprawdzonych marek, takich jak Playmobile czy klocki LEGO. Co do tych ostatnich: oferujemy serie wiekowe i tematyczne, od LEGO Duplo dla najm艂odszych, przez pierwsz膮 i legendarn膮 seri臋 LEGO City, a偶 po LEGO Friends dedykowane dziewczynkom i zaawansowane LEGO Technics przeznaczone raczej dla starszych dzieci. W naszej ofercie znajduj膮 si臋 te偶 popularne serie klock贸w LEGO, na postawie kt贸rych nakr臋cono pe艂nometra偶owe filmy, takie jak LEGO Batman i LEGO Ninjago. Dla wszystkich rodzic贸w, kt贸rzy uwa偶aj膮, 偶e zabawki powinny nie tylko bawi膰, ale te偶 uczy膰, przygotowali艣my specjaln膮 zak艂adk臋 z zabawkami edukacyjnymi. Dzi臋ki nim masz pewno艣膰, 偶e wspierasz rozw贸j swojego dziecka, dostarczaj膮c mu przy tym wybornej rozrywki! Niekt贸re zabawki s膮 ponadczasowe, nie wychodz膮 z mody i zapewne nigdy nie wyjd膮. Jako przyk艂ad mo偶na poda膰 lalki Barbie czy domki dla lalek (szczeg贸lnie polecamy drewniane domki marki Kidkraft). Inne z kolei staj膮 si臋 modne i zamiast wyj艣膰 z mody, staj膮 si臋 kultowe. Taki los spotka艂 na przyk艂ad kucyki Pony i roboty Transformers..W Kr贸lestwie Dzieci mamy te偶 inne zabawki drewniane, takie jak piramidki i sortery, a nawet bujane fotele. M艂odzi plastycy z pewno艣ci膮 zainteresuj膮 si臋 te偶 zabawkami plastycznymi, w艣r贸d kt贸rych mo偶na znale藕膰 takie hity jak ciastolina Play-Doh. Kr贸lestwo Dzieci w Opolu to nie tylko zabawki, ale te偶 przedmioty codziennego u偶ytku, przydatne w ka偶dych okoliczno艣ciach, takie jak foteliki samochodowe, w贸zki dzieci臋ce, noside艂ka, a tak偶e kojce, 艂贸偶eczka turystyczne i krzes艂a do karmienia. Zupe艂nie odr臋bn膮 kategori膮 s膮 zabawki ogrodowe, zar贸wno baseny, hu艣tawki, je藕dziki, jak i zje偶d偶alnie, piaskownice i zabawki do piasku. Zapraszamy nie tylko do zakup贸w przez internet, ale tak偶e wizyt w naszym stacjonarnym sklepie w mie艣cie Opole.