FILIPEK - DREWNIANE SZACHY KADET - SZ-13

57,90 z艂 brutto

Ten produkt nie wyst臋puje ju偶 w magazynie Powiadom mnie o dost臋pno艣ci

Kupuj膮c teraz ten produkt otrzymasz 5 punkt贸w lojalno艣ciowych. Rozwi艅


Opis produktu

艢redni czas gry: 30 minut.
Rekwizyty: szachownica, 16 bia艂ych bierek, 16 czarnych bierek.
Cel gry: schwytanie(zamatowanie) kr贸la przeciwnika, czyli doprowadzenia do takiej pozycji, w kt贸rej przeciwnik nie b臋dzie m贸g艂 obroni膰 swego kr贸la.
Figury we wk艂adce.


Przygotowanie gry
Plansze nale偶e po艂o偶y膰 tak, by gracz mia艂 po lewej stronie czarne naro偶ne pole. Graj膮cy bia艂ymi ustawia w pierwszym rz臋dzie p贸l swoje figury. S膮 to kolejno(od lewej): wie偶a, skoczek, goniec, hetman, kr贸l, goniec, skoczek, wie偶a. W drugim rz臋dzie gracz ustawia pionki. Graj膮cy czarnymi ustawia figury i pionko po swojej stronie - czarny kr贸l stoi naprzeciwko bia艂ego kr贸la. Gr臋 rozpoczyna graj膮cy bia艂ymi. Gracze wykonuj膮 ruchy na zmian臋.

Ruchy bierek
KR脫L porusza sie o jedno pole, poziomo, pionowo lub na ukos( z wyj膮tkiem opisanego dalej specjalnego ruchu zwanego roszad膮).
HETMAN porusza si臋 o dowoln膮 liczb臋 p贸l pozimo, pionowo lub na ukos.
GONIEC porusza si臋 o dowoln膮 liczb臋 p贸l po linii prostej lub ukos. Goniec porusza si臋 zawsze po polach tego samego koloru.
WIE呕A porusza si臋 dowln膮 liczb臋 po linii prostejpozimo lub pionowo.
SKOCZEK porusza si臋 o jedno pole do przodu, do ty艂u lub w bok a nast臋pnie o jedno pole na ukos. Z bia艂ego pola zawsze skacze na czarne, a z czarnego na bia艂e. Skoczek jest jedyn膮 bierk膮, kt贸ra mo偶e przeskakiwa膰 nad bierkami w艂膮snymi lub przeciwnika.
PIONEK porusza si臋do przodu o jedno pole. W pierwszym swoim ruchu pionek mo偶臋 zosta膰 przesuni臋ty o jedno lub dwa pola do przodu.

Bicie
Bicie polega na przesuni臋ciu w艂asnej figury lub pionka na pole zaj臋te przez bierk臋 przeciwnika, kt贸ra jednocze艣nie zdejmuje sie偶 planszy. ka偶da figura bije w taki sam spos贸b w jaki sie porusza. Natomiast pionek bije przesujwaj膮c si臋 o jedno pole na ukos do przodu. Bicie nie jest obowi膮zkowe. Pionek wykonuj膮cy pocz膮tkowy ruch o dwa pola do przodu mo偶e zosta膰 zbity"w przelocie" przez pionka przeciwnika tak, jak gdyby poruszy艂 si臋 o jedno pole. Takie bicie mo偶e zosta膰 wykonane tylko bezpo艣rednio po ruchu piomla o dwa pola.

Promocja
Pionek, kt贸ry dotrze do ko艅cowej linii planszy, mo偶e zosta膰 zmieniony na dowoln膮 figur臋 z wyj膮tkiem kr贸la. Nie ma znaczenia to, czy taka fogura jest na planszy - mo偶na dorobi膰 np, drugiego hetmana. Dorobion膮 figur臋 stawia si臋 na polu, na kt贸rym stoi dochodz膮cy pionek.

Roszada
Jest to 艂aczny ruch kr贸la i wiezy, Kr贸l przesuwa sie o dwa pola w kirunku jedenj ze swoich wie偶, a wie偶a przeskakuje przez kr贸la i staje na polu s膮siednim. Roszada mo偶e by膰 wykonana przez gracza tylko raz w ca艂ej poartii, gdy spe艂nione s a nast臋puj膮ce warunki:
1) Mi臋dzy kr贸lem i wie偶膮 nie ma 偶adnej figury
2) Ani kr贸l ani wie偶a nie wykona艂y 偶adnego ruchu
3) Kr贸l nie jest atakowany, a pola przez kt贸re przechodzi i na kt贸rym ko艅czy ruch nie s膮 pod biciem.

Szach i mat
Je偶eli po wykonaniu przez gracza ruchu, kjedna z jego bierek atakuje kr贸la przeciwnika(tzn. mo偶e go zabi膰 w nast臋pnym ruchu), nale偶y o tym uprzedzi膰, m贸wi膮c "Szach!". Informuje to przeciwnika o zagro偶eniu kr贸la.
Gracz szachowany ma trzy mo偶liwo艣ci obrony:
1) Uciec kr贸lem z zaatakowanego na bezpieczne pole.
2) Zasloni膰 kr贸la przez inn膮 bierk臋, postawion膮 mi臋dzy kr贸lem a atakuj膮c膮 go figur膮.
3) Zbi膰 szachuj膮c膮 bierk臋(mo偶e to zrobi膰 zar贸wno kr贸l jak i inna bierka).
Je偶eli nie ma mo偶liwo艣ci obrony kr贸la, nast臋puje mat i gra ko艅czy si臋. Gracz maj膮cy przgeran膮 pozycj臋 mo偶e podda膰 piarti臋 nie czekaj膮c na mata.

Remis
Partia szach贸w mo偶e zako艅czy膰 sie remisem w nast臋puj膮cych przypadkach:
1) Kiedy gracz, kt贸rego kr贸l nie jest szachowany nie mo偶e wykona膰 偶adnego prawid艂owego ruchu(tzn. ka偶dy mo偶liwy ruch wprowadza kr贸la pod bicie). M贸wi si臋 wtedy, 偶e nast膮pi艂 pat.
2) Gdy 偶aden z graczy nie ma wystarczaj膮cej si艂y do zamataowania przeciwnika(np. jeden z graczy ma tylko kr贸la, a drugi kr贸la i go艅ca).
3) Kiedy ta sama pozycja na planszy powt贸rzy si臋 trzykrotnie, a ruch przypada na tego samego gracza.
4) Kiedy gracz silniejszt przez 50 kolejnych ruch贸w nie wykona艂 bicia ani nie przesun膮艂 pionka.
5) Kiedy obaj gracze zgodz膮 si臋 na remis.Gra strategiczna dla 2 os贸b od 6 lat.

Parametry

Wiekod6lat

Dodatkowe informacje

  • Waga: 1,0 kg

Wysy艂ka w kraju

W dni robocze zam贸wienia zbieramy do godziny 14:00 i wysy艂amy tego samego dnia w sytuacji, kiedy pieni膮dze za zam贸wienie zosta艂y zaksi臋gowane na naszym koncie lub zam贸wienie zosta艂o z艂o偶one z p艂atno艣ci膮 przy odbiorze. Zam贸wienia z艂o偶one w weekend i 艣wi臋ta wysy艂ane s膮 pierwszego dnia roboczego po przerwie.

Nazwa

Czas dostawy

Przedzia艂 wagowy dla 1 paczki

P艂atno艣膰 przelewem

P艂atno艣膰 przy odbiorze

Nazwa:  Odbi贸r osobisty
Czas dostawy:  -
Przedzia艂 wagowy:  -
P艂atno艣膰 przelewem:  Za darmo !
P艂atno艣膰 przy odbiorze:  Za darmo !
Nazwa:  Kurier
Czas dostawy:  1 dzie艅 roboczy
Przedzia艂 wagowy:  Do 30 kg
P艂atno艣膰 przelewem:  13,90 z艂 (brutto)
P艂atno艣膰 przy odbiorze:  17,90 z艂 (brutto)
Nazwa:  Paczkomaty InPost
Czas dostawy:  1-2 dni robocze
Przedzia艂 wagowy: 

Do 25 kg

Maksymalne wymiary:
41 x 38 x 64 cm

P艂atno艣膰 przelewem:  11,90 z艂 (brutto)
P艂atno艣膰 przy odbiorze:  -
Nazwa:  Kurier Pocztex48
Czas dostawy:  1-3 dni robocze
Przedzia艂 wagowy:  Do 30 kg
P艂atno艣膰 przelewem:  11,90 z艂 (brutto)
P艂atno艣膰 przy odbiorze:  16,90 z艂 (brutto)
Nazwa:  Poczta Polska
Czas dostawy:  1-3 dni robocze
Przedzia艂 wagowy:  Do 30 kg
P艂atno艣膰 przelewem:  10,90 z艂 (brutto)
P艂atno艣膰 przy odbiorze:  15,90 z艂 (brutto)

Wysy艂ka zagraniczna

Istnieje mo偶liwo艣膰 wysy艂ki towaru za granic臋 (terytorium Europy), ceny s膮 ustalane indywidualnie, zale偶ne od wagi produkt贸w oraz kraju docelowego. Wycena dokonywana po wysy艂aniu pytania poprzez email. Za granic臋 wysy艂amy tylko zam贸wienia op艂acone z g贸ry. Nie ma mo偶liwo艣ci wys艂ania paczki za pobraniem.

Dostepne metody p艂atno艣ci

Nazwa

Czas ksi臋gowania 艣rodk贸w

Nazwa:  PayU - przelew online
Czas ksi臋gowania 艣rodk贸w:  Pieni膮dze ksi臋gowane natychmiast
Nazwa:  Karta p艂atnicza
Czas ksi臋gowania 艣rodk贸w:  Pieni膮dze ksi臋gowane natychmiast
Nazwa:  Zwyk艂y tradycyjny przelew bankowy
Czas ksi臋gowania 艣rodk贸w:  Pieni膮dze ksi臋gowane ka偶dego dnia roboczego o godz. 14:00, termin zap艂aty to 4 dni, je艣li w tym terminie nie otrzymamy 艣rodk贸w, zam贸wienie zostanie anulowane
Nazwa:  P艂atno艣膰 za pobraniem got贸wk膮 przy odbiorze towaru
Czas ksi臋gowania 艣rodk贸w:  -

Darowa wysy艂ka

Zapewniamy darmow膮 dostaw臋 dla zam贸wie艅 powy偶ej 479z艂. Dotyczy wysy艂ki na terenie Polski.

0,00%
0,00%
0,00%
0,00%
0,00%
Dodaj swoj膮 opini臋