Kategorie

Lista produktów producenta: Filipek

Pokazuje 1 - 5 z 5 elementów
  • Array ( [id_product] => 7323 [id_supplier] => 1 [id_manufacturer] => 81 [id_category_default] => 21 [id_shop_default] => 1 [on_sale] => 0 [online_only] => 0 [ean13] => 0 [upc] => [ecotax] => 0.000000 [quantity] => 0 [minimal_quantity] => 1 [price] => 49.9 [wholesale_price] => 30.420000 [unity] => [unit_price_ratio] => 0.000000 [additional_shipping_cost] => 0.00 [reference] => [supplier_reference] => 29989 [location] => [width] => 0.000000 [height] => 0.000000 [depth] => 0.000000 [weight] => 1.000000 [out_of_stock] => 0 [quantity_discount] => 0 [customizable] => 0 [uploadable_files] => 0 [text_fields] => 0 [active] => 1 [redirect_type] => 404 [id_product_redirected] => 0 [available_for_order] => 1 [available_date] => 0000-00-00 [condition] => new [show_price] => 1 [indexed] => 1 [visibility] => both [cache_is_pack] => 0 [cache_has_attachments] => 0 [is_virtual] => 0 [cache_default_attribute] => 0 [date_add] => 2014-03-03 16:29:12 [date_upd] => 2017-08-23 12:42:59 [rek_last_update] => 2016-05-04 13:45:03 [id_product_importerosc] => 0 [id_product_old] => [advanced_stock_management] => 0 [id_tax_rules_group] => 1 [pack_stock_type] => 3 [dont_show_running_out] => 0 [id_shop] => 1 [product_attribute_minimal_quantity] => [id_product_attribute] => 0 [description] =>

    Średni czas gry: 30 minut.
    Rekwizyty: szachownica, 16 białych bierek, 16 czarnych bierek.
    Cel gry: schwytanie(zamatowanie) króla przeciwnika, czyli doprowadzenia do takiej pozycji, w której przeciwnik nie będzie mógł obronić swego króla.
    Figury we wkładce.


    Przygotowanie gry
    Plansze należe położyć tak, by gracz miał po lewej stronie czarne narożne pole. Grający białymi ustawia w pierwszym rzędzie pól swoje figury. Są to kolejno(od lewej): wieża, skoczek, goniec, hetman, król, goniec, skoczek, wieża. W drugim rzędzie gracz ustawia pionki. Grający czarnymi ustawia figury i pionko po swojej stronie - czarny król stoi naprzeciwko białego króla. Grę rozpoczyna grający białymi. Gracze wykonują ruchy na zmianę.

    Ruchy bierek
    KRÓL porusza sie o jedno pole, poziomo, pionowo lub na ukos( z wyjątkiem opisanego dalej specjalnego ruchu zwanego roszadą).
    HETMAN porusza się o dowolną liczbę pól pozimo, pionowo lub na ukos.
    GONIEC porusza się o dowolną liczbę pól po linii prostej lub ukos. Goniec porusza się zawsze po polach tego samego koloru.
    WIEŻA porusza się dowlną liczbę po linii prostejpozimo lub pionowo.
    SKOCZEK porusza się o jedno pole do przodu, do tyłu lub w bok a następnie o jedno pole na ukos. Z białego pola zawsze skacze na czarne, a z czarnego na białe. Skoczek jest jedyną bierką, która może przeskakiwać nad bierkami włąsnymi lub przeciwnika.
    PIONEK porusza siędo przodu o jedno pole. W pierwszym swoim ruchu pionek możę zostać przesunięty o jedno lub dwa pola do przodu.

    Bicie
    Bicie polega na przesunięciu własnej figury lub pionka na pole zajęte przez bierkę przeciwnika, która jednocześnie zdejmuje sież planszy. każda figura bije w taki sam sposób w jaki sie porusza. Natomiast pionek bije przesujwając się o jedno pole na ukos do przodu. Bicie nie jest obowiązkowe. Pionek wykonujący początkowy ruch o dwa pola do przodu może zostać zbity"w przelocie" przez pionka przeciwnika tak, jak gdyby poruszył się o jedno pole. Takie bicie może zostać wykonane tylko bezpośrednio po ruchu piomla o dwa pola.

    Promocja
    Pionek, który dotrze do końcowej linii planszy, może zostać zmieniony na dowolną figurę z wyjątkiem króla. Nie ma znaczenia to, czy taka fogura jest na planszy - można dorobić np, drugiego hetmana. Dorobioną figurę stawia się na polu, na którym stoi dochodzący pionek.

    Roszada
    Jest to łaczny ruch króla i wiezy, Król przesuwa sie o dwa pola w kirunku jedenj ze swoich wież, a wieża przeskakuje przez króla i staje na polu sąsiednim. Roszada może być wykonana przez gracza tylko raz w całej poartii, gdy spełnione s a następujące warunki:
    1) Między królem i wieżą nie ma żadnej figury
    2) Ani król ani wieża nie wykonały żadnego ruchu
    3) Król nie jest atakowany, a pola przez które przechodzi i na którym kończy ruch nie są pod biciem.

    Szach i mat
    Jeżeli po wykonaniu przez gracza ruchu, kjedna z jego bierek atakuje króla przeciwnika(tzn. może go zabić w następnym ruchu), należy o tym uprzedzić, mówiąc "Szach!". Informuje to przeciwnika o zagrożeniu króla.
    Gracz szachowany ma trzy możliwości obrony:
    1) Uciec królem z zaatakowanego na bezpieczne pole.
    2) Zaslonić króla przez inną bierkę, postawioną między królem a atakującą go figurą.
    3) Zbić szachującą bierkę(może to zrobić zarówno król jak i inna bierka).
    Jeżeli nie ma możliwości obrony króla, następuje mat i gra kończy się. Gracz mający przgeraną pozycję może poddać piartię nie czekając na mata.

    Remis
    Partia szachów może zakończyć sie remisem w następujących przypadkach:
    1) Kiedy gracz, którego król nie jest szachowany nie może wykonać żadnego prawidłowego ruchu(tzn. każdy możliwy ruch wprowadza króla pod bicie). Mówi się wtedy, że nastąpił pat.
    2) Gdy żaden z graczy nie ma wystarczającej siły do zamataowania przeciwnika(np. jeden z graczy ma tylko króla, a drugi króla i gońca).
    3) Kiedy ta sama pozycja na planszy powtórzy się trzykrotnie, a ruch przypada na tego samego gracza.
    4) Kiedy gracz silniejszt przez 50 kolejnych ruchów nie wykonał bicia ani nie przesunął pionka.
    5) Kiedy obaj gracze zgodzą się na remis.Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat.

    [description_short] =>

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat. Średni czas gry: 30 minut.

    [link_rewrite] => filipek-drew-szachy-kadet [meta_description] => [meta_keywords] => [meta_title] => [name] => FILIPEK - DREWNIANE SZACHY KADET - SZ-13 [available_now] => [available_later] => Towar dostępny na zamówienie [id_image] => 7323-12857 [legend] => FILIPEK - DREWNIANE SZACHY KADET - 13 [manufacturer_name] => Filipek [new] => 0 [allow_oosp] => 0 [category] => gry-i-puzzle [link] => https://www.krolestwodzieci.pl/gry-i-puzzle/7323-filipek-drew-szachy-kadet.html [attribute_price] => 0 [price_tax_exc] => 40.569106 [price_without_reduction] => 49.9 [reduction] => 0 [specific_prices] => [quantity_all_versions] => 0 [features] => Array ( [0] => Array ( [name] => Wiek [value] => od6lat [id_feature] => 7 ))[attachments] => Array ( )[virtual] => 0 [pack] => 0 [packItems] => Array ( )[nopackprice] => 0 [customization_required] => [rate] => 23 [tax_name] => VAT 23% [color_list] => ) 1
    49,90 zł

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat. Średni czas gry: 30 minut.

    Kup teraz
  • Array ( [id_product] => 13651 [id_supplier] => 0 [id_manufacturer] => 81 [id_category_default] => 21 [id_shop_default] => 1 [on_sale] => 0 [online_only] => 0 [ean13] => [upc] => [ecotax] => 0.000000 [quantity] => 0 [minimal_quantity] => 1 [price] => 46.9 [wholesale_price] => 0.000000 [unity] => [unit_price_ratio] => 0.000000 [additional_shipping_cost] => 0.00 [reference] => [supplier_reference] => [location] => [width] => 0.000000 [height] => 0.000000 [depth] => 0.000000 [weight] => 1.000000 [out_of_stock] => 2 [quantity_discount] => 0 [customizable] => 0 [uploadable_files] => 0 [text_fields] => 0 [active] => 1 [redirect_type] => 404 [id_product_redirected] => 0 [available_for_order] => 1 [available_date] => 0000-00-00 [condition] => new [show_price] => 1 [indexed] => 1 [visibility] => both [cache_is_pack] => 0 [cache_has_attachments] => 0 [is_virtual] => 0 [cache_default_attribute] => 0 [date_add] => 2017-04-04 16:29:15 [date_upd] => 2018-08-13 12:23:47 [rek_last_update] => [id_product_importerosc] => 0 [id_product_old] => [advanced_stock_management] => 0 [id_tax_rules_group] => 1 [pack_stock_type] => 3 [dont_show_running_out] => 0 [id_shop] => 1 [product_attribute_minimal_quantity] => [id_product_attribute] => 0 [description] =>

    Średni czas gry: 30 minut.
    Rekwizyty: szachownica, 16 białych bierek, 16 czarnych bierek.
    Cel gry: schwytanie(zamatowanie) króla przeciwnika, czyli doprowadzenia do takiej pozycji, w której przeciwnik nie będzie mógł obronić swego króla.
    Figury we wkładce.


    Przygotowanie gry
    Plansze należe położyć tak, by gracz miał po lewej stronie czarne narożne pole. Grający białymi ustawia w pierwszym rzędzie pól swoje figury. Są to kolejno(od lewej): wieża, skoczek, goniec, hetman, król, goniec, skoczek, wieża. W drugim rzędzie gracz ustawia pionki. Grający czarnymi ustawia figury i pionko po swojej stronie - czarny król stoi naprzeciwko białego króla. Grę rozpoczyna grający białymi. Gracze wykonują ruchy na zmianę.

    Ruchy bierek
    KRÓL porusza sie o jedno pole, poziomo, pionowo lub na ukos( z wyjątkiem opisanego dalej specjalnego ruchu zwanego roszadą).
    HETMAN porusza się o dowolną liczbę pól pozimo, pionowo lub na ukos.
    GONIEC porusza się o dowolną liczbę pól po linii prostej lub ukos. Goniec porusza się zawsze po polach tego samego koloru.
    WIEŻA porusza się dowlną liczbę po linii prostejpozimo lub pionowo.
    SKOCZEK porusza się o jedno pole do przodu, do tyłu lub w bok a następnie o jedno pole na ukos. Z białego pola zawsze skacze na czarne, a z czarnego na białe. Skoczek jest jedyną bierką, która może przeskakiwać nad bierkami włąsnymi lub przeciwnika.
    PIONEK porusza siędo przodu o jedno pole. W pierwszym swoim ruchu pionek możę zostać przesunięty o jedno lub dwa pola do przodu.

    Bicie
    Bicie polega na przesunięciu własnej figury lub pionka na pole zajęte przez bierkę przeciwnika, która jednocześnie zdejmuje sież planszy. każda figura bije w taki sam sposób w jaki sie porusza. Natomiast pionek bije przesujwając się o jedno pole na ukos do przodu. Bicie nie jest obowiązkowe. Pionek wykonujący początkowy ruch o dwa pola do przodu może zostać zbity"w przelocie" przez pionka przeciwnika tak, jak gdyby poruszył się o jedno pole. Takie bicie może zostać wykonane tylko bezpośrednio po ruchu piomla o dwa pola.

    Promocja
    Pionek, który dotrze do końcowej linii planszy, może zostać zmieniony na dowolną figurę z wyjątkiem króla. Nie ma znaczenia to, czy taka fogura jest na planszy - można dorobić np, drugiego hetmana. Dorobioną figurę stawia się na polu, na którym stoi dochodzący pionek.

    Roszada
    Jest to łaczny ruch króla i wiezy, Król przesuwa sie o dwa pola w kirunku jedenj ze swoich wież, a wieża przeskakuje przez króla i staje na polu sąsiednim. Roszada może być wykonana przez gracza tylko raz w całej poartii, gdy spełnione s a następujące warunki:
    1) Między królem i wieżą nie ma żadnej figury
    2) Ani król ani wieża nie wykonały żadnego ruchu
    3) Król nie jest atakowany, a pola przez które przechodzi i na którym kończy ruch nie są pod biciem.

    Szach i mat
    Jeżeli po wykonaniu przez gracza ruchu, kjedna z jego bierek atakuje króla przeciwnika(tzn. może go zabić w następnym ruchu), należy o tym uprzedzić, mówiąc "Szach!". Informuje to przeciwnika o zagrożeniu króla.
    Gracz szachowany ma trzy możliwości obrony:
    1) Uciec królem z zaatakowanego na bezpieczne pole.
    2) Zaslonić króla przez inną bierkę, postawioną między królem a atakującą go figurą.
    3) Zbić szachującą bierkę(może to zrobić zarówno król jak i inna bierka).
    Jeżeli nie ma możliwości obrony króla, następuje mat i gra kończy się. Gracz mający przgeraną pozycję może poddać piartię nie czekając na mata.

    Remis
    Partia szachów może zakończyć sie remisem w następujących przypadkach:
    1) Kiedy gracz, którego król nie jest szachowany nie może wykonać żadnego prawidłowego ruchu(tzn. każdy możliwy ruch wprowadza króla pod bicie). Mówi się wtedy, że nastąpił pat.
    2) Gdy żaden z graczy nie ma wystarczającej siły do zamataowania przeciwnika(np. jeden z graczy ma tylko króla, a drugi króla i gońca).
    3) Kiedy ta sama pozycja na planszy powtórzy się trzykrotnie, a ruch przypada na tego samego gracza.
    4) Kiedy gracz silniejszt przez 50 kolejnych ruchów nie wykonał bicia ani nie przesunął pionka.
    5) Kiedy obaj gracze zgodzą się na remis.Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat.

    [description_short] =>

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat. Średni czas gry: 30 minut.

    [link_rewrite] => filipek-drewniane-szachy-turystyczne-sz-031 [meta_description] => [meta_keywords] => [meta_title] => [name] => FILIPEK - DREWNIANE SZACHY TURYSTYCZNE - SZ-031 [available_now] => [available_later] => [id_image] => 13651-28190 [legend] => FILIPEK - DREWNIANE SZACHY TURYSTYCZNE - SZ-031 [manufacturer_name] => Filipek [new] => 0 [allow_oosp] => 0 [category] => gry-i-puzzle [link] => https://www.krolestwodzieci.pl/gry-i-puzzle/13651-filipek-drewniane-szachy-turystyczne-sz-031.html [attribute_price] => 0 [price_tax_exc] => 38.130081 [price_without_reduction] => 46.9 [reduction] => 0 [specific_prices] => [quantity_all_versions] => 0 [features] => Array ( [0] => Array ( [name] => Wiek [value] => od5lat [id_feature] => 7 ))[attachments] => Array ( )[virtual] => 0 [pack] => 0 [packItems] => Array ( )[nopackprice] => 0 [customization_required] => [rate] => 23 [tax_name] => VAT 23% [color_list] => ) 1
    46,90 zł

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat. Średni czas gry: 30 minut.

    Kup teraz
  • Array ( [id_product] => 13652 [id_supplier] => 0 [id_manufacturer] => 81 [id_category_default] => 21 [id_shop_default] => 1 [on_sale] => 0 [online_only] => 0 [ean13] => [upc] => [ecotax] => 0.000000 [quantity] => 0 [minimal_quantity] => 1 [price] => 76.9 [wholesale_price] => 0.000000 [unity] => [unit_price_ratio] => 0.000000 [additional_shipping_cost] => 0.00 [reference] => [supplier_reference] => [location] => [width] => 0.000000 [height] => 0.000000 [depth] => 0.000000 [weight] => 1.000000 [out_of_stock] => 2 [quantity_discount] => 0 [customizable] => 0 [uploadable_files] => 0 [text_fields] => 0 [active] => 1 [redirect_type] => 404 [id_product_redirected] => 0 [available_for_order] => 1 [available_date] => 0000-00-00 [condition] => new [show_price] => 1 [indexed] => 1 [visibility] => both [cache_is_pack] => 0 [cache_has_attachments] => 0 [is_virtual] => 0 [cache_default_attribute] => 0 [date_add] => 2017-04-04 16:33:24 [date_upd] => 2018-08-13 12:23:47 [rek_last_update] => [id_product_importerosc] => 0 [id_product_old] => [advanced_stock_management] => 0 [id_tax_rules_group] => 1 [pack_stock_type] => 3 [dont_show_running_out] => 0 [id_shop] => 1 [product_attribute_minimal_quantity] => [id_product_attribute] => 0 [description] =>

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat.
    Średni czas gry: 30 minut.
    Rekwizyty: szachownica, 16 białych bierek, 16 czarnych bierek.
    Cel gry: schwytanie(zamatowanie) króla przeciwnika, czyli doprowadzenia do takiej pozycji, w której przeciwnik nie będzie mógł obronić swego króla.
    Figury luzem.

     

    Przygotowanie gry
    Plansze należe położyć tak, by gracz miał po lewej stronie czarne narożne pole. Grający białymi ustawia w pierwszym rzędzie pól swoje figury. Są to kolejno(od lewej): wieża, skoczek, goniec, hetman, król, goniec, skoczek, wieża. W drugim rzędzie gracz ustawia pionki. Grający czarnymi ustawia figury i pionko po swojej stronie - czarny król stoi naprzeciwko białego króla. Grę rozpoczyna grający białymi. Gracze wykonują ruchy na zmianę.

    Ruchy bierek
    KRÓL porusza sie o jedno pole, poziomo, pionowo lub na ukos( z wyjątkiem opisanego dalej specjalnego ruchu zwanego roszadą).
    HETMAN porusza się o dowolną liczbę pól pozimo, pionowo lub na ukos.
    GONIEC porusza się o dowolną liczbę pól po linii prostej lub ukos. Goniec porusza się zawsze po polach tego samego koloru.
    WIEŻA porusza się dowlną liczbę po linii prostejpozimo lub pionowo.
    SKOCZEK porusza się o jedno pole do przodu, do tyłu lub w bok a następnie o jedno pole na ukos. Z białego pola zawsze skacze na czarne, a z czarnego na białe. Skoczek jest jedyną bierką, która może przeskakiwać nad bierkami włąsnymi lub przeciwnika.
    PIONEK porusza siędo przodu o jedno pole. W pierwszym swoim ruchu pionek możę zostać przesunięty o jedno lub dwa pola do przodu.

    Bicie
    Bicie polega na przesunięciu własnej figury lub pionka na pole zajęte przez bierkę przeciwnika, która jednocześnie zdejmuje sież planszy. każda figura bije w taki sam sposób w jaki sie porusza. Natomiast pionek bije przesujwając się o jedno pole na ukos do przodu. Bicie nie jest obowiązkowe. Pionek wykonujący początkowy ruch o dwa pola do przodu może zostać zbity"w przelocie" przez pionka przeciwnika tak, jak gdyby poruszył się o jedno pole. Takie bicie może zostać wykonane tylko bezpośrednio po ruchu piomla o dwa pola.

    Promocja
    Pionek, który dotrze do końcowej linii planszy, może zostać zmieniony na dowolną figurę z wyjątkiem króla. Nie ma znaczenia to, czy taka fogura jest na planszy - można dorobić np, drugiego hetmana. Dorobioną figurę stawia się na polu, na którym stoi dochodzący pionek.

    Roszada
    Jest to łaczny ruch króla i wiezy, Król przesuwa sie o dwa pola w kirunku jedenj ze swoich wież, a wieża przeskakuje przez króla i staje na polu sąsiednim. Roszada może być wykonana przez gracza tylko raz w całej poartii, gdy spełnione s a następujące warunki:
    1) Między królem i wieżą nie ma żadnej figury
    2) Ani król ani wieża nie wykonały żadnego ruchu
    3) Król nie jest atakowany, a pola przez które przechodzi i na którym kończy ruch nie są pod biciem.

    Szach i mat
    Jeżeli po wykonaniu przez gracza ruchu, kjedna z jego bierek atakuje króla przeciwnika(tzn. może go zabić w następnym ruchu), należy o tym uprzedzić, mówiąc "Szach!". Informuje to przeciwnika o zagrożeniu króla.
    Gracz szachowany ma trzy możliwości obrony:
    1) Uciec królem z zaatakowanego na bezpieczne pole.
    2) Zaslonić króla przez inną bierkę, postawioną między królem a atakującą go figurą.
    3) Zbić szachującą bierkę(może to zrobić zarówno król jak i inna bierka).
    Jeżeli nie ma możliwości obrony króla, następuje mat i gra kończy się. Gracz mający przgeraną pozycję może poddać piartię nie czekając na mata.

    Remis
    Partia szachów może zakończyć sie remisem w następujących przypadkach:
    1) Kiedy gracz, którego król nie jest szachowany nie może wykonać żadnego prawidłowego ruchu(tzn. każdy możliwy ruch wprowadza króla pod bicie). Mówi się wtedy, że nastąpił pat.
    2) Gdy żaden z graczy nie ma wystarczającej siły do zamataowania przeciwnika(np. jeden z graczy ma tylko króla, a drugi króla i gońca).
    3) Kiedy ta sama pozycja na planszy powtórzy się trzykrotnie, a ruch przypada na tego samego gracza.
    4) Kiedy gracz silniejszt przez 50 kolejnych ruchów nie wykonał bicia ani nie przesunął pionka.
    5) Kiedy obaj gracze zgodzą się na remis.Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat.  

    [description_short] =>

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat. Średni czas gry: 30 minut.

    [link_rewrite] => filipek-drewniane-szachy-rycerskie-sz-46 [meta_description] => [meta_keywords] => [meta_title] => [name] => FILIPEK - DREWNIANE SZACHY RYCERSKIE - SZ-46 [available_now] => [available_later] => [id_image] => 13652-28191 [legend] => FILIPEK - DREWNIANE SZACHY RYCERSKIE - SZ-46 [manufacturer_name] => Filipek [new] => 0 [allow_oosp] => 0 [category] => gry-i-puzzle [link] => https://www.krolestwodzieci.pl/gry-i-puzzle/13652-filipek-drewniane-szachy-rycerskie-sz-46.html [attribute_price] => 0 [price_tax_exc] => 62.520325 [price_without_reduction] => 76.9 [reduction] => 0 [specific_prices] => [quantity_all_versions] => 0 [features] => Array ( [0] => Array ( [name] => Wiek [value] => od5lat [id_feature] => 7 ))[attachments] => Array ( )[virtual] => 0 [pack] => 0 [packItems] => Array ( )[nopackprice] => 0 [customization_required] => [rate] => 23 [tax_name] => VAT 23% [color_list] => ) 1
    76,90 zł

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat. Średni czas gry: 30 minut.

    Kup teraz
  • Array ( [id_product] => 13686 [id_supplier] => 0 [id_manufacturer] => 81 [id_category_default] => 21 [id_shop_default] => 1 [on_sale] => 0 [online_only] => 0 [ean13] => [upc] => [ecotax] => 0.000000 [quantity] => 0 [minimal_quantity] => 1 [price] => 73.9 [wholesale_price] => 0.000000 [unity] => [unit_price_ratio] => 0.000000 [additional_shipping_cost] => 0.00 [reference] => [supplier_reference] => [location] => [width] => 0.000000 [height] => 0.000000 [depth] => 0.000000 [weight] => 1.000000 [out_of_stock] => 2 [quantity_discount] => 0 [customizable] => 0 [uploadable_files] => 0 [text_fields] => 0 [active] => 1 [redirect_type] => 404 [id_product_redirected] => 0 [available_for_order] => 1 [available_date] => 0000-00-00 [condition] => new [show_price] => 1 [indexed] => 1 [visibility] => both [cache_is_pack] => 0 [cache_has_attachments] => 0 [is_virtual] => 0 [cache_default_attribute] => 0 [date_add] => 2017-04-18 14:49:34 [date_upd] => 2018-08-13 12:23:47 [rek_last_update] => [id_product_importerosc] => 0 [id_product_old] => [advanced_stock_management] => 0 [id_tax_rules_group] => 1 [pack_stock_type] => 3 [dont_show_running_out] => 0 [id_shop] => 1 [product_attribute_minimal_quantity] => [id_product_attribute] => 0 [description] =>

    Plansza do gry zawiera podobizny Królów Polskich wraz z ich okresami panowania.

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat.
    Średni czas gry: 30 minut.
    Rekwizyty: szachownica z wizerunkami królów Polski, 16 białych bierek, 16 czarnych bierek.
    Cel gry: schwytanie(zamatowanie) króla przeciwnika, czyli doprowadzenia do takiej pozycji, w której przeciwnik nie będzie mógł obronić swego króla.
    Figury luzem.

     

    Przygotowanie gry
    Plansze należe położyć tak, by gracz miał po lewej stronie czarne narożne pole. Grający białymi ustawia w pierwszym rzędzie pól swoje figury. Są to kolejno(od lewej): wieża, skoczek, goniec, hetman, król, goniec, skoczek, wieża. W drugim rzędzie gracz ustawia pionki. Grający czarnymi ustawia figury i pionko po swojej stronie - czarny król stoi naprzeciwko białego króla. Grę rozpoczyna grający białymi. Gracze wykonują ruchy na zmianę.

    Ruchy bierek
    KRÓL porusza sie o jedno pole, poziomo, pionowo lub na ukos( z wyjątkiem opisanego dalej specjalnego ruchu zwanego roszadą).
    HETMAN porusza się o dowolną liczbę pól pozimo, pionowo lub na ukos.
    GONIEC porusza się o dowolną liczbę pól po linii prostej lub ukos. Goniec porusza się zawsze po polach tego samego koloru.
    WIEŻA porusza się dowlną liczbę po linii prostejpozimo lub pionowo.
    SKOCZEK porusza się o jedno pole do przodu, do tyłu lub w bok a następnie o jedno pole na ukos. Z białego pola zawsze skacze na czarne, a z czarnego na białe. Skoczek jest jedyną bierką, która może przeskakiwać nad bierkami włąsnymi lub przeciwnika.
    PIONEK porusza siędo przodu o jedno pole. W pierwszym swoim ruchu pionek możę zostać przesunięty o jedno lub dwa pola do przodu.

    Bicie
    Bicie polega na przesunięciu własnej figury lub pionka na pole zajęte przez bierkę przeciwnika, która jednocześnie zdejmuje sież planszy. każda figura bije w taki sam sposób w jaki sie porusza. Natomiast pionek bije przesujwając się o jedno pole na ukos do przodu. Bicie nie jest obowiązkowe. Pionek wykonujący początkowy ruch o dwa pola do przodu może zostać zbity"w przelocie" przez pionka przeciwnika tak, jak gdyby poruszył się o jedno pole. Takie bicie może zostać wykonane tylko bezpośrednio po ruchu piomla o dwa pola.

    Promocja
    Pionek, który dotrze do końcowej linii planszy, może zostać zmieniony na dowolną figurę z wyjątkiem króla. Nie ma znaczenia to, czy taka fogura jest na planszy - można dorobić np, drugiego hetmana. Dorobioną figurę stawia się na polu, na którym stoi dochodzący pionek.

    Roszada
    Jest to łaczny ruch króla i wiezy, Król przesuwa sie o dwa pola w kirunku jedenj ze swoich wież, a wieża przeskakuje przez króla i staje na polu sąsiednim. Roszada może być wykonana przez gracza tylko raz w całej poartii, gdy spełnione s a następujące warunki:
    1) Między królem i wieżą nie ma żadnej figury
    2) Ani król ani wieża nie wykonały żadnego ruchu
    3) Król nie jest atakowany, a pola przez które przechodzi i na którym kończy ruch nie są pod biciem.

    Szach i mat
    Jeżeli po wykonaniu przez gracza ruchu, kjedna z jego bierek atakuje króla przeciwnika(tzn. może go zabić w następnym ruchu), należy o tym uprzedzić, mówiąc "Szach!". Informuje to przeciwnika o zagrożeniu króla.
    Gracz szachowany ma trzy możliwości obrony:
    1) Uciec królem z zaatakowanego na bezpieczne pole.
    2) Zaslonić króla przez inną bierkę, postawioną między królem a atakującą go figurą.
    3) Zbić szachującą bierkę(może to zrobić zarówno król jak i inna bierka).
    Jeżeli nie ma możliwości obrony króla, następuje mat i gra kończy się. Gracz mający przgeraną pozycję może poddać piartię nie czekając na mata.

    Remis
    Partia szachów może zakończyć sie remisem w następujących przypadkach:
    1) Kiedy gracz, którego król nie jest szachowany nie może wykonać żadnego prawidłowego ruchu(tzn. każdy możliwy ruch wprowadza króla pod bicie). Mówi się wtedy, że nastąpił pat.
    2) Gdy żaden z graczy nie ma wystarczającej siły do zamataowania przeciwnika(np. jeden z graczy ma tylko króla, a drugi króla i gońca).
    3) Kiedy ta sama pozycja na planszy powtórzy się trzykrotnie, a ruch przypada na tego samego gracza.
    4) Kiedy gracz silniejszt przez 50 kolejnych ruchów nie wykonał bicia ani nie przesunął pionka.
    5) Kiedy obaj gracze zgodzą się na remis.Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat.  

    [description_short] =>

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat. Średni czas gry: 30 minut.

    [link_rewrite] => filipek-drewniane-szachy-rycerskie-sz-46 [meta_description] => [meta_keywords] => [meta_title] => [name] => FILIPEK - DREWNIANE SZACHY KRÓLEWSKIE - SZ-45 [available_now] => [available_later] => [id_image] => 13686-28329 [legend] => FILIPEK - DREWNIANE SZACHY RYCERSKIE - SZ-46 [manufacturer_name] => Filipek [new] => 0 [allow_oosp] => 0 [category] => gry-i-puzzle [link] => https://www.krolestwodzieci.pl/gry-i-puzzle/13686-filipek-drewniane-szachy-rycerskie-sz-46.html [attribute_price] => 0 [price_tax_exc] => 60.081301 [price_without_reduction] => 73.9 [reduction] => 0 [specific_prices] => [quantity_all_versions] => 0 [features] => Array ( [0] => Array ( [name] => Wiek [value] => od3lat [id_feature] => 7 ))[attachments] => Array ( )[virtual] => 0 [pack] => 0 [packItems] => Array ( )[nopackprice] => 0 [customization_required] => [rate] => 23 [tax_name] => VAT 23% [color_list] => ) 1
    73,90 zł

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat. Średni czas gry: 30 minut.

    Kup teraz
  • Array ( [id_product] => 15040 [id_supplier] => 0 [id_manufacturer] => 81 [id_category_default] => 21 [id_shop_default] => 1 [on_sale] => 0 [online_only] => 0 [ean13] => [upc] => [ecotax] => 0.000000 [quantity] => 0 [minimal_quantity] => 1 [price] => 64.9 [wholesale_price] => 0.000000 [unity] => [unit_price_ratio] => 0.000000 [additional_shipping_cost] => 0.00 [reference] => [supplier_reference] => [location] => [width] => 0.000000 [height] => 0.000000 [depth] => 0.000000 [weight] => 1.000000 [out_of_stock] => 2 [quantity_discount] => 0 [customizable] => 0 [uploadable_files] => 0 [text_fields] => 0 [active] => 1 [redirect_type] => 404 [id_product_redirected] => 0 [available_for_order] => 1 [available_date] => 0000-00-00 [condition] => new [show_price] => 1 [indexed] => 1 [visibility] => both [cache_is_pack] => 0 [cache_has_attachments] => 0 [is_virtual] => 0 [cache_default_attribute] => 0 [date_add] => 2018-01-30 10:54:42 [date_upd] => 2018-11-05 16:22:07 [rek_last_update] => [id_product_importerosc] => 0 [id_product_old] => [advanced_stock_management] => 0 [id_tax_rules_group] => 1 [pack_stock_type] => 3 [dont_show_running_out] => 0 [id_shop] => 1 [product_attribute_minimal_quantity] => [id_product_attribute] => 0 [description] =>

    Plansza do gry zawiera podobizny Królów Polskich wraz z ich okresami panowania.

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat.
    Średni czas gry: 30 minut.
    Rekwizyty: szachownica z wizerunkami królów Polski, 16 białych bierek, 16 czarnych bierek.
    Cel gry: schwytanie(zamatowanie) króla przeciwnika, czyli doprowadzenia do takiej pozycji, w której przeciwnik nie będzie mógł obronić swego króla.
    Figury luzem.

     

    Przygotowanie gry
    Plansze należe położyć tak, by gracz miał po lewej stronie czarne narożne pole. Grający białymi ustawia w pierwszym rzędzie pól swoje figury. Są to kolejno(od lewej): wieża, skoczek, goniec, hetman, król, goniec, skoczek, wieża. W drugim rzędzie gracz ustawia pionki. Grający czarnymi ustawia figury i pionko po swojej stronie - czarny król stoi naprzeciwko białego króla. Grę rozpoczyna grający białymi. Gracze wykonują ruchy na zmianę.

    Ruchy bierek
    KRÓL porusza sie o jedno pole, poziomo, pionowo lub na ukos( z wyjątkiem opisanego dalej specjalnego ruchu zwanego roszadą).
    HETMAN porusza się o dowolną liczbę pól pozimo, pionowo lub na ukos.
    GONIEC porusza się o dowolną liczbę pól po linii prostej lub ukos. Goniec porusza się zawsze po polach tego samego koloru.
    WIEŻA porusza się dowlną liczbę po linii prostejpozimo lub pionowo.
    SKOCZEK porusza się o jedno pole do przodu, do tyłu lub w bok a następnie o jedno pole na ukos. Z białego pola zawsze skacze na czarne, a z czarnego na białe. Skoczek jest jedyną bierką, która może przeskakiwać nad bierkami włąsnymi lub przeciwnika.
    PIONEK porusza siędo przodu o jedno pole. W pierwszym swoim ruchu pionek możę zostać przesunięty o jedno lub dwa pola do przodu.

    Bicie
    Bicie polega na przesunięciu własnej figury lub pionka na pole zajęte przez bierkę przeciwnika, która jednocześnie zdejmuje sież planszy. każda figura bije w taki sam sposób w jaki sie porusza. Natomiast pionek bije przesujwając się o jedno pole na ukos do przodu. Bicie nie jest obowiązkowe. Pionek wykonujący początkowy ruch o dwa pola do przodu może zostać zbity"w przelocie" przez pionka przeciwnika tak, jak gdyby poruszył się o jedno pole. Takie bicie może zostać wykonane tylko bezpośrednio po ruchu piomla o dwa pola.

    Promocja
    Pionek, który dotrze do końcowej linii planszy, może zostać zmieniony na dowolną figurę z wyjątkiem króla. Nie ma znaczenia to, czy taka fogura jest na planszy - można dorobić np, drugiego hetmana. Dorobioną figurę stawia się na polu, na którym stoi dochodzący pionek.

    Roszada
    Jest to łaczny ruch króla i wiezy, Król przesuwa sie o dwa pola w kirunku jedenj ze swoich wież, a wieża przeskakuje przez króla i staje na polu sąsiednim. Roszada może być wykonana przez gracza tylko raz w całej poartii, gdy spełnione s a następujące warunki:
    1) Między królem i wieżą nie ma żadnej figury
    2) Ani król ani wieża nie wykonały żadnego ruchu
    3) Król nie jest atakowany, a pola przez które przechodzi i na którym kończy ruch nie są pod biciem.

    Szach i mat
    Jeżeli po wykonaniu przez gracza ruchu, kjedna z jego bierek atakuje króla przeciwnika(tzn. może go zabić w następnym ruchu), należy o tym uprzedzić, mówiąc "Szach!". Informuje to przeciwnika o zagrożeniu króla.
    Gracz szachowany ma trzy możliwości obrony:
    1) Uciec królem z zaatakowanego na bezpieczne pole.
    2) Zaslonić króla przez inną bierkę, postawioną między królem a atakującą go figurą.
    3) Zbić szachującą bierkę(może to zrobić zarówno król jak i inna bierka).
    Jeżeli nie ma możliwości obrony króla, następuje mat i gra kończy się. Gracz mający przgeraną pozycję może poddać piartię nie czekając na mata.

    Remis
    Partia szachów może zakończyć sie remisem w następujących przypadkach:
    1) Kiedy gracz, którego król nie jest szachowany nie może wykonać żadnego prawidłowego ruchu(tzn. każdy możliwy ruch wprowadza króla pod bicie). Mówi się wtedy, że nastąpił pat.
    2) Gdy żaden z graczy nie ma wystarczającej siły do zamataowania przeciwnika(np. jeden z graczy ma tylko króla, a drugi króla i gońca).
    3) Kiedy ta sama pozycja na planszy powtórzy się trzykrotnie, a ruch przypada na tego samego gracza.
    4) Kiedy gracz silniejszt przez 50 kolejnych ruchów nie wykonał bicia ani nie przesunął pionka.
    5) Kiedy obaj gracze zgodzą się na remis.Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat.  

    [description_short] =>

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat. Średni czas gry: 30 minut.

    [link_rewrite] => filipek-drewniane-szachy-rycerskie-sz-46 [meta_description] => [meta_keywords] => [meta_title] => [name] => FILIPEK - DREWNIANE SZACHY KRÓLEWSKIE 35 CM - SZ-35 [available_now] => [available_later] => [id_image] => 15040-33995 [legend] => FILIPEK - DREWNIANE SZACHY KRÓLEWSKIE 35 CM - SZ-35 [manufacturer_name] => Filipek [new] => 0 [allow_oosp] => 0 [category] => gry-i-puzzle [link] => https://www.krolestwodzieci.pl/gry-i-puzzle/15040-filipek-drewniane-szachy-rycerskie-sz-46.html [attribute_price] => 0 [price_tax_exc] => 52.764228 [price_without_reduction] => 64.9 [reduction] => 0 [specific_prices] => [quantity_all_versions] => 0 [features] => Array ( [0] => Array ( [name] => Wiek [value] => od3lat [id_feature] => 7 ))[attachments] => Array ( )[virtual] => 0 [pack] => 0 [packItems] => Array ( )[nopackprice] => 0 [customization_required] => [rate] => 23 [tax_name] => VAT 23% [color_list] => ) 1
    64,90 zł

    Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat. Średni czas gry: 30 minut.

    Kup teraz
Pokazuje 1 - 5 z 5 elementów

Sklep z oryginalnymi zabawkami dla dzieci w Opolu – Królestwo Dzieci

Zabawki znane były najstarszym cywilizacjom. Można powiedzieć, że od zawsze kształtowały nas i przygotowywały do życia w społeczeństwie. Taką rolę pełnią do dziś. Jesteśmy dumni mogąc dostarczać Państwu oryginalne zabawki renomowanych marek.

Zobacz wszystko
Jeśli tak jak my dbasz o to, by dostarczać swoim dzieciom najlepsze jakościowo produkty, trafiłeś w dobre miejsce. Jeśli masz chłopca powyżej trzeciego roku życia, zobacz zabawki dla chłopców, zabawki interaktywne albo wyrzutnie NERF. Jeśli dziewczynkę, przejrzyj zabawki dla dziewczynek, kategorię moda i uroda albo zabawa w dom. W ofercie posiadamy  gry dla dzieci, a wśród nich gry strategiczne, gry logiczne i gry plenerowe. To świetny pomysł na rozrywkę dla całej rodziny! Jeśli Twoje dziecko jest bardzo małe, z pewnością docenisz też zabawki dla najmłodszych. W naszym asortymencie nie mogło zabraknąć tego, co dzieci lubią najbardziej – klocków. Posiadamy klocki najbardziej znanych i sprawdzonych marek, takich jak Playmobile czy klocki LEGO. Co do tych ostatnich: oferujemy serie wiekowe i tematyczne, od LEGO Duplo dla najmłodszych, przez pierwszą i legendarną serię LEGO City, aż po LEGO Friends dedykowane dziewczynkom i zaawansowane LEGO Technics przeznaczone raczej dla starszych dzieci. W naszej ofercie znajdują się też popularne serie klocków LEGO, na postawie których nakręcono pełnometrażowe filmy, takie jak LEGO Batman i LEGO Ninjago. Dla wszystkich rodziców, którzy uważają, że zabawki powinny nie tylko bawić, ale też uczyć, przygotowaliśmy specjalną zakładkę z zabawkami edukacyjnymi. Dzięki nim masz pewność, że wspierasz rozwój swojego dziecka, dostarczając mu przy tym wybornej rozrywki! Niektóre zabawki są ponadczasowe, nie wychodzą z mody i zapewne nigdy nie wyjdą. Jako przykład można podać lalki Barbie czy domki dla lalek (szczególnie polecamy drewniane domki marki Kidkraft). Inne z kolei stają się modne i zamiast wyjść z mody, stają się kultowe. Taki los spotkał na przykład kucyki Pony i roboty Transformers..W Królestwie Dzieci mamy też inne zabawki drewniane, takie jak piramidki i sortery, a nawet bujane fotele. Młodzi plastycy z pewnością zainteresują się też zabawkami plastycznymi, wśród których można znaleźć takie hity jak ciastolina Play-Doh. Królestwo Dzieci w Opolu to nie tylko zabawki, ale też przedmioty codziennego użytku, przydatne w każdych okolicznościach, takie jak foteliki samochodowe, wózki dziecięce, nosidełka, a także kojce, łóżeczka turystyczne i krzesła do karmienia. Zupełnie odrębną kategorią są zabawki ogrodowe, zarówno baseny, huśtawki, jeździki, jak i zjeżdżalnie, piaskownice i zabawki do piasku. Zapraszamy nie tylko do zakupów przez internet, ale także wizyt w naszym stacjonarnym sklepie w mieście Opole.