FILIPEK - DREWNIANE SZACHY RYCERSKIE - SZ-46
  • Niedostępny produkt

FILIPEK - DREWNIANE SZACHY RYCERSKIE - SZ-46

79,90 zł
Brutto

Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat.
Średni czas gry: 30 minut.
Rekwizyty: szachownica, 16 białych bierek, 16 czarnych bierek.
Cel gry: schwytanie(zamatowanie) króla przeciwnika, czyli doprowadzenia do takiej pozycji, w której przeciwnik nie będzie mógł obronić swego króla.
Figury luzem.

 

Przygotowanie gry
Plansze należe położyć tak, by gracz miał po lewej stronie czarne narożne pole. Grający białymi ustawia w pierwszym rzędzie pól swoje figury. Są to kolejno(od lewej): wieża, skoczek, goniec, hetman, król, goniec, skoczek, wieża. W drugim rzędzie gracz ustawia pionki. Grający czarnymi ustawia figury i pionko po swojej stronie - czarny król stoi naprzeciwko białego króla. Grę rozpoczyna grający białymi. Gracze wykonują ruchy na zmianę.

Ruchy bierek
KRÓL porusza sie o jedno pole, poziomo, pionowo lub na ukos( z wyjątkiem opisanego dalej specjalnego ruchu zwanego roszadą).
HETMAN porusza się o dowolną liczbę pól pozimo, pionowo lub na ukos.
GONIEC porusza się o dowolną liczbę pól po linii prostej lub ukos. Goniec porusza się zawsze po polach tego samego koloru.
WIEŻA porusza się dowlną liczbę po linii prostejpozimo lub pionowo.
SKOCZEK porusza się o jedno pole do przodu, do tyłu lub w bok a następnie o jedno pole na ukos. Z białego pola zawsze skacze na czarne, a z czarnego na białe. Skoczek jest jedyną bierką, która może przeskakiwać nad bierkami włąsnymi lub przeciwnika.
PIONEK porusza siędo przodu o jedno pole. W pierwszym swoim ruchu pionek możę zostać przesunięty o jedno lub dwa pola do przodu.

Bicie
Bicie polega na przesunięciu własnej figury lub pionka na pole zajęte przez bierkę przeciwnika, która jednocześnie zdejmuje sież planszy. każda figura bije w taki sam sposób w jaki sie porusza. Natomiast pionek bije przesujwając się o jedno pole na ukos do przodu. Bicie nie jest obowiązkowe. Pionek wykonujący początkowy ruch o dwa pola do przodu może zostać zbity"w przelocie" przez pionka przeciwnika tak, jak gdyby poruszył się o jedno pole. Takie bicie może zostać wykonane tylko bezpośrednio po ruchu piomla o dwa pola.

Promocja
Pionek, który dotrze do końcowej linii planszy, może zostać zmieniony na dowolną figurę z wyjątkiem króla. Nie ma znaczenia to, czy taka fogura jest na planszy - można dorobić np, drugiego hetmana. Dorobioną figurę stawia się na polu, na którym stoi dochodzący pionek.

Roszada
Jest to łaczny ruch króla i wiezy, Król przesuwa sie o dwa pola w kirunku jedenj ze swoich wież, a wieża przeskakuje przez króla i staje na polu sąsiednim. Roszada może być wykonana przez gracza tylko raz w całej poartii, gdy spełnione s a następujące warunki:
1) Między królem i wieżą nie ma żadnej figury
2) Ani król ani wieża nie wykonały żadnego ruchu
3) Król nie jest atakowany, a pola przez które przechodzi i na którym kończy ruch nie są pod biciem.

Szach i mat
Jeżeli po wykonaniu przez gracza ruchu, kjedna z jego bierek atakuje króla przeciwnika(tzn. może go zabić w następnym ruchu), należy o tym uprzedzić, mówiąc "Szach!". Informuje to przeciwnika o zagrożeniu króla.
Gracz szachowany ma trzy możliwości obrony:
1) Uciec królem z zaatakowanego na bezpieczne pole.
2) Zaslonić króla przez inną bierkę, postawioną między królem a atakującą go figurą.
3) Zbić szachującą bierkę(może to zrobić zarówno król jak i inna bierka).
Jeżeli nie ma możliwości obrony króla, następuje mat i gra kończy się. Gracz mający przgeraną pozycję może poddać piartię nie czekając na mata.

Remis
Partia szachów może zakończyć sie remisem w następujących przypadkach:
1) Kiedy gracz, którego król nie jest szachowany nie może wykonać żadnego prawidłowego ruchu(tzn. każdy możliwy ruch wprowadza króla pod bicie). Mówi się wtedy, że nastąpił pat.
2) Gdy żaden z graczy nie ma wystarczającej siły do zamataowania przeciwnika(np. jeden z graczy ma tylko króla, a drugi króla i gońca).
3) Kiedy ta sama pozycja na planszy powtórzy się trzykrotnie, a ruch przypada na tego samego gracza.
4) Kiedy gracz silniejszt przez 50 kolejnych ruchów nie wykonał bicia ani nie przesunął pionka.
5) Kiedy obaj gracze zgodzą się na remis.Gra strategiczna dla 2 osób od 6 lat.  

  • Wiek:
    od 5 lat
  • Niedostępny produkt

FILIPEK - DREWNIANE SZACHY RYCERSKIE - SZ-46

79,90 zł
Brutto
Obecnie brak na stanie

Powiadom mnie, kiedy produkt będzie dostępny

Zapisując się wyrażasz zgodę na przetwarzanie twoich danych w celu obsługi powiadomień. Więcej w Polityce Prywatności.

Kupując ten produkt otrzymasz 0,70 zł rabatu na kolejne zakupy
Wysyłka: Więcej...
Kurier DPD
1 dzień roboczy
płatność przelewem: 15,90 zł (brutto)
punkt odbioru: 14,90 zł (brutto)
(do 699 zł brutto)
płatność za pobraniem: 19,90 zł (brutto)
(do 5000 zł brutto)
Paczkomaty InPost 24/7
1-2 dni robocze
maksymalny wymiar: 41 x 38 x 64 cm
płatność przelewem: 17,90 zł (brutto)
(do 699 zł brutto)
Darmowa wysyłka
Zapewniamy darmową dostawę dla zamówień powyżej 799zł. Dotyczy wysyłki na terenie Polski.
Wysyłka w kraju
W dni robocze zamówienia zbieramy do godziny 14:00 i wysyłamy tego samego dnia w sytuacji, kiedy pieniądze za zamówienie zostały zaksięgowane na naszym koncie lub zamówienie zostało złożone z płatnością przy odbiorze. Zamówienia złożone w weekend i święta wysyłane są pierwszego dnia roboczego po przerwie.
Metody płatności: Więcej...
PayU - przelew online Pieniądze księgowane natychmiat
Karta Płatnicza Pieniądze księgowane natychmiast
Płatność za pobraniem gotówką przy odbiorze

Polecane